İyi Bir Uyku İçin

İyi bir uyku uyuyamamanın birçok sebebi olabilir. Ama beslenme alışkanlığınızda değişiklikler yaparak iyi uyumanızı sağlayabilirsiniz. Akşam yemeklerini hafif ve çok geç bir saatte yememeye dikkat etmekle beraber bu öğünde veya sonrasında az miktarda alacağınız aşağıdaki besinlerle kendinizi yeniden deneyin.

Uykusuzluğunuzun sebeplerinden biri magnezyum ve potasyum eksikliği ise çilek size yardımcı olabilir. Bu arada kayısıyı da denemelisiniz. Tabi kuru kayısıyı. O gerçekten iyi bir uyku kaynağı olabilir.

Fazla mutlu olamadığınız için uyuyamıyorsanız (aslında bu konuda söylenecek fazla bir şey olmamasına rağmen) mutluluk hormonları endorfin ve serotonin salgılanmasına sebep olabilecek bir besin olan makarnayı yağsız ve sossuz bir şekilde pişirebilirseniz yiyin. Bu konuda size muz yemeyi de tavsiye edebilirim. O hem potasyum ihtiva eder hem de mutluluk hormonu serotonin salgılanmasına sebep olur. Muz ayrıca karbonhidrat ve nişasta açısından da zengindir.

İyi bir uyku için kalsiyuma ihtiyaç vardır. Ton balığı ise en çok kalsiyum ihtiva eden besinlerden biridir. Bol bol ton yiyin! Hem ton balığı sizi stresten de kurtarabilir.

Bir miktar fındık, tahıllar (içerdikleri nişasta sebebiyle) veya pirinç lapası size iyi bir uyku uyutabilir. Son çare olarak size ayakaltlarınıza bir çay kaşığı susam yağı ile masaj yapmanızı tavsiye ederim. Aslında  iyi bir uykunun nasıl uyunacağını gayet iyi bilirsiniz. Ama uykusuz bırakan gerçekler ortadan kalkmadıkça iyi bir uykunun mümkün olmadığının da farkındasınızdır. Her gece iyi bir uyku uyuyabileceğiniz rahatlığa kavuşmanız temennisiyle.